« НазадДети 7-10 лет, второй год изучения иностранного языка 18.02.2017 11:39Курсы английского языка начальная школа - это дети 7-10 лет, для них второй год изучения иностранного языка. УМК ‘’Wonderland B’’ Первый урок в году. Итак, наша программа курса английского языка, знакомьтесь. Тема: Знакомство Цель: Проверка знаний пройденного в предыдущем учебном году лексического и грамматического материала. Постановка произношения. Развитие навыков аудирования и говорения. Задачи: Обучающая: проверить пройденный материал (формы глагола “to be”, притяжательные местоимения, названия цветов и животных, множественное число существительных) Развивающая: развивать навыки аудирования и говорения, развивать навыки употребления фраз приветствия и знакомства. Воспитательная:познакомиться с учащимися, развивать интерес к изучению английского языка, вовлекать учащихся в активную практическую деятельность. Ход урока. Сокращения: Teacher: T Student: St Part I (организационный момент) T: Welcome to our English lesson. (The students make a circle and sing a hello song) Hello. Hello, hello, hello, Hello, hello, hello to you. Hello. Hello, hello, hello, Hello, hello, hello, how are you? I’m fine, thank you, I’m fine, thank you, I’m fine, thank you, Thank you, and you?
Part 2 (основная часть) T.: My name is Alla. I am your English teacher. And what are your names? Please in a chain ask and say your names. (to St: What’s your name?) St1: My name is …….. And what is your name? St2: My name is…. What is your name? ….. T: Very good now all together “Nice to Meet You” T: Now when you know your names stand up in the alphabetical order (what is alphabet? Students sing the alphabetical song and stand up in the alphabetical order: ABCDEFG……… T.: All right very good, now see how many names you can remember? Ivan, what is her name? Ivan: Her name is Irina. And what is his name? Irina: His name is Alex…… T: Well done, thank you. Go back to your tables. Part 3 T: Now I can see you remember your classmates’ names. Let’s go on playing a memory game. Answer my questions listen to your classmates’ answers and remember them. How old are you? St.: I’m 8 T.: What’s your favourite colour? St.: My favourite colour is blue. T.: What’s your favourite subject? St.: It’s English. T.: What’s your favourite animal? St.: it’s ………. …. T.: Now let’s see how much you can remember. What’s Irina’s favourite colour? St2: It’s blue T.: What’s Irina’s favourite subject? … Part 4
T.: Well done! Now let’s play a bingo game! First let’s find the IT. Ickle. Pickle, huckle, buckle, Shuckle in my shoe Mickle, muckle, nickel, knuckle, out goes you! The It goes out. T.: Here are the cards with the words, please, say them out. Class your task is to make them plural if your hear the singular form, and singular if you hear the plural form. For example: Irina reads: a car Class: cars Irina reads: pencils Class: a pencil …………… T.: All right, well done, here are your sweets. Part 5 It was a great job. But now it’s time for a good bye song. Goodbye, good bye, Goodbye, good bye, Goodbye, good bye, Goodbye, see you! See you next time! T.: Goodbye everyone! Sts: Goodbye, Teacher! Ждем Вас и Ваших детей для изучения иностранных языков в Lingva LEX. Пройдя курсы разговорного английского языка, Вы будете успешными!
|
ЧЕМ ДОЛЬШЕ ВЫ У НАС УЧИТЕСЬ, ТЕМ ДЕШЕВЛЕ СТАНОВИТСЯ СТОИМОСТЬ ОБУЧЕНИЯ